بازتاب گسترده رقابت دو تکواندوکار زن ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

جمعه, 19ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن

کیمیا علیزاده (راست) و ناهید کیانی

مبارزه ناهید کیانی از ایران در رشته تکواندوی زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس با کیمیا علیزاده، ورزشکار معترض، که زیر پرچم بلغارستان و بدون حجاب اجباری مبارزه کرد در میان بسیاری از ایرانیان با دیدگاه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت.

این رقابت در نهایت با پیروزی ناهید کیانی و راه‌یابی او به فینال مسابقات و صعود کیمیا علیزاده به رقابت رده‌بندی به پایان رسید.

ناهید کیانی مدال نقره و کیمیا علیزاده هم مدال برنز این دوره از رقابت‌های تکواندوی زنان در المپیک را به‌ دست آوردند.

این مبارزه‌ در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی بسیار بازتاب داشت و نظرهایی متضاد را به نمایش گذاشت.

ناهید کیانی نایب قهرمان تکواندوی المپیک پاریس شد؛ کیمیا علیزاده برنز گرفت

برخی از کاربران حامی حکومت جمهوری اسلامی به کیمیا علیزاده تاختند و حتی با تصور این که او پس از باخت به ناهید کیانی از دور مسابقات حذف شده از این موضوع ابراز شادمانی کردند.

از جمله یکی از این کاربران در شبکه ایکس نوشت: خیلی دلم برای کیمیا علیزاده می‌سوزه هم بی وطن شده هم از یه ایرانی شکست خورد و حذف شد.

اما کاربری دیگر با نام «عمو نیما» در پاسخ در حساب کاربری شبکه‌ ایکس خود نوشت که «کیمیا علیزاده بی‌وطن نیست بی‌وطن آن‌هایی هستند که باعث مهاجرت کیمیاها ازین خاک شدند».

 

یوسف خدایاری هم در متنی در حساب کاربری شبکه ایکس خودش نوشت که «خائن به وطن همیشه محکومه! به خصوص این خانم! واقعا دلم برای خنده تلخ کیمیا علیزاده سوخت».

در مقابل بسیاری از کاربران مبارزه و کسب مدال از سوی ناهید کیانی و کیمیا علیزاده را پیروزی زنان ایران و شکست جمهوری اسلامی توصیف کردند.

ساسان آقایی، روزنامه‌نگار، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار تصویر کیمیا و ناهید که یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند نوشت: ما تا همیشه و در هر جایی، یک ملتیم، تنها شما اضافه‌اید!

 

مریم بنی‌هاشمی، کنشگر حقوق بشر، هم در شبکه ایکس نوشت: خار چشم آن‌ها که همه تلاششان را می‌کنند تا مردم ایران را مقابل هم قرار دهند.

 

هدیه کیمیایی، روزنامه‌نگار، هم با اشاره به اعتراض و مهاجرت کیمیا علیزاده در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: دختری که نمی‌خواهد زیر پرچم جمهوری‌اسلامی مبارزه کند و عاشق ایران است، کیمیا.

کیمیا علیزاده تاکنون در سه دوره از بازی‌های المپیک حاضر شده است. سال ۲۰۱۶ در ریودوژانیرو توانست نخستین مدال ورزش زنان ایران در تاریخ المپیک را از آن خود کند.

در المپیک توکیو ۲۰۲۰ برای تیم پناهندگان کمیته بین‌المللی المپیک مبارزه کرد و در رده پنجم قرار گرفت. در المپیک ۲۰۲۴ نیز با پرچم بلغارستان سوم شد.

ناهید کیانی هم نخستین زن ورزشکار ایران است که به مرحله نهایی رقابت در رشته‌ ورزشی خود در تاریخ المپیک راه پیدا می‌کند و مدال نقره را به‌ نمایندگی از ورزشکاران زن ایران بر گردن می‌آویزد.

از: رادیو فردا

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.