خامنه‌ای: عقب‌نشینی «غیرتاکتیکی» غضب الهی را به‌دنبال دارد

چهارشنبه, 24ام مرداد, 1403
اندازه قلم متن
 
همزمان با افزایش نگرانی‌ها از وقوع جنگ گسترده در خاورمیانه، رهبر جمهوری اسلامی در تازه‌ترین اظهارات خود امروز چهارشنبه با اشاره به هشدارهای غرب و اسرائیل گفته «عقب‌نشینی غیرتاکتیکی غضب الهی را به‌دنبال دارد»
همزمان با افزایش نگرانی‌ها از وقوع جنگ گسترده در خاورمیانه، رهبر جمهوری اسلامی در تازه‌ترین اظهارات خود امروز چهارشنبه با اشاره به هشدارهای غرب و اسرائیل گفته «عقب‌نشینی غیرتاکتیکی غضب الهی را به‌دنبال دارد»

همزمان با افزایش نگرانی‌ها از وقوع جنگ گسترده در خاورمیانه، رهبر جمهوری اسلامی در تازه‌ترین اظهارات خود امروز چهارشنبه با اشاره به هشدارهای غرب و اسرائیل گفته «عقب‌نشینی غیرتاکتیکی غضب الهی را به‌دنبال دارد» و «دشمن با بزرگ‌نمایی توانایی‌های خود در جنگ روانی، به‌دنبال ایجاد ترس و عقب‌نشینی در عرصهٔ نظامی است». 

علی خامنه‌ای روز چهارشنبه ۲۴ مرداد در دیدار با جمعی از مقامات جمهوری اسلامی گفت از ابتدای انقلاب «بدخواهان ایران» خواسته‌اند به ما القا کنند که از آمریکا، انگلیس و اسرائیل بترسیم.

این اظهارات دو روز پس از آن مطرح می‌شود که سران سه قدرت اروپایی از ایران و نیروهایش در خاورمیانه خواستند علیه اسرائیل حمله‌ای انجام ندهند، زیرا چنین حمله‌ای موجب تشدید تنش‌های منطقه‌ای و به خطر افتادن آتش‌بس احتمالی میان اسرائیل و گروه افراطی حماس خواهد شد.

پس از کشته شدن «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی گروه افراطی حماس در تهران، جمهوری اسلامی ایران دو هفته است که تهدید به عملیات انتقام‌جویانه علیه اسرائیل می‌کند و بر قطعی بودن انتقام تاکید می‌کند. علی خامنه‌ای هم پس از ترور هنیه در تهران، بر خون‌خواهی او و مجازات اسرائیل تاکید کرده بود.

با این حال اسرائیل هنوز مسئولیت این ترور را به عهده نگرفته است. در همین خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای ایجاد آتش‌بس در غزه در جریان است.

پیش از این، سه مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران به خبرگزاری رویترز گفته‌ بودند تنها دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه، حکومت ایران را از اقدام تلافی‌جویانه در پاسخ به ترور هنیه باز خواهد داشت. رویترز این موضوع را نشان‌دهنده نوعی عقب‌نشینی جمهوری اسلامی از مواضع پیشین دانسته بود.

در همین حال، جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده در آخرین اظهاراتش گفت: «انتظار دارم در صورت دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها، جمهوری اسلامی از حمله به اسرائیل خودداری کند.»

ایران وایر 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.