شکاف جناح هایی از روحانیون و پاسداران در ایران تشدید شده است

دوشنبه, 29ام مرداد, 1397
اندازه قلم متن

بقلم ناصر اعتمادی

چهار روز پس از برگزاری نشستی اعتراضی علیه دولت حسن روحانی و برخی مسئولان در مدرسۀ فیضیه قم با حضور جمعی از طلاب و اعضای سپاه پاسداران، شورای عالی حوزه های علمیه از موضعگیری در قبال این نشست و مواضع اعلام شده در آن خوداری کرده است.

آیت الله احمد خاتمی، عضو این شورا، در گفتگو با ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، از هر گونه اظهار نظر شخصی دربارۀ این نشست امتناع و ابراز امیدواری کرد که شورای عالی حوزه های علمیه بزودی دربارۀ نشست اعتراضی طلاب و پاسداران در مدرسۀ قیضیه قم اظهار نظر کند. سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران نیز اعلام کرد که سپاه پاسداران “به زودی در بارۀ این نشست بیانیه ای صادر می کند و به سئوالات و ابهام ها پاسخ می دهد.”

در این حال، آیت الله ناصر مکارم شیرازی با انتشار بیانیه ای برگزاری این نشست را “به تمام معنا یک فاجعه” خواند. او در این بیانیه تأکید کرد که “مسئولان حوزۀ علمیه باید روشن کنند این نشست زیان بار با اجازه چه کسی صورت گرفته و مسئولان سپاه نیز باید روشن کنند که آیا با اجازه آنها گروهی از سپاهیان در این برنامه شرکت داشته اند یا خیر”

در تجمع روز پنجشنبه ٢۵ مرداد ماه در مدرسۀ فیضیه قم به جز حسن رحیم پورازغدی، حسین طیبی فر، فرماندۀ تیپ ٨۳ امام جعفر صادق در قم سخنرانی کرد.

سردار حسین طیبی فر در سخنرانی اش تجمع مدرسۀ فیضیه قم را اخطار به دولت حسن روحانی خواند، در حالی که حسن رحیم‌پورازغدی منشاء سکولاریسم را نه دانشگاه های کشور، بلکه حوزه های علمیه معرفی کرد. او از جمله گفت : “در حوزه علمیه به مسائل روز کشور و مسائل حل نشده توجه نمی شود و در زمینۀ فقه بانکی و اقتصادی بی سوادی حوزه و دانشگاه موج می زند.”

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.