واقعیت‌هایی از داخل ایران| وزارت بهداشت: خودکشی در ایران در حال افزایش است

سه شنبه, 19ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن

مدیر برنامه پیشگیری از خودکشی دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار خودکشی در ایران با شیب ملایم در حال افزایش است و این آمار در سال بیش از پنج درصد در حال رشد است و در این بین استان‌های غربی بیشترین آمار خودکشی را دارند.

وی بیان کرد: در ایران فوت ناشی از خودکشی زنان با مردان با هم رقابت می‌کنند اما در مجموع میزان خودکشی مردان بالاتر است و سال گذشته ۱۰۰ هزار مورد اقدام به خودکشی ثبت شده و سال ۹۴ اقدام به خودکشی ۹۴ در صد هزار، سال ۹۵ این آمار ۹۹.۴۷ در صد هزار، سال ۹۶ حدود ۱۰۹.۸۲ در صد هزار بوده که این آمار در سال گذشته به ۱۲۵.۲۴ در یکصد هزار رسیده است.

وی اضافه کرد: فوت ناشی از خودکشی در سال ۹۴ حدود پنج در صد هزار، سال ۹۵ حدود ۵.۵۱ در صد هزار، سال ۹۶ حدود ۵.۷۹ در صد هزار و این آمار در سال گذشته به ۶.۲۳ در یکصد هزار افزایش داشته است و حدود ۷۵ درصد از اقدام به خودکشی در گروه سنی ۱۵ تا ۳۴ سال، ۵۰ درصد متاهل و ۵۳ درصد موارد اقدام به خودکشی دارای تحصیلات زیر دیپلم هستند.

وی افزود: حدود ۷۳ درصد از موارد اقدام به خودکشی ساکن مناطق شهری و حاشیه شهر، ۳۳ درصد خانه دار، ۱۱ درصد دانش آموز و هشت درصد بیکار هستند و روش اقدام ۸۲ درصد از افراد با استفاده از دارو است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.