پنجمین روایت از ترور فخری‌زاده؛‌ گلوله‌ها از بدن محافظ رد شد و به فخری‌زاده خورد

سه شنبه, 11ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

تصویری از خودروی محسن فخری‌زاده پس از عملیات ترور

تصویری از خودروی محسن فخری‌زاده پس از عملیات ترور

تلویزیون حکومتی ایران در گفت‌و‌گو با شهره پیرانی، همسر داریوش رضایی‌نژاد، روایتی دیگر از ماجرای ترور محسن فخری‌زاده داده است که پنجمین روایت غیررسمی درباره این ماجرا محسوب می‌شود و با برخی روایت‌های پیشین در تناقض است.

داریوش رضایی‌نژاد که بر اساس برخی گزارش‌ها در حوزه هسته‌ای فعال بود، مرداد سال ۹۰ به ضرب گلوله موتورسواری در تهران کشته شد.

شهره پیرانی که ارتباط خانوادگی با خانواده محسن فخری‌زاده دارد، به نقل از همسر وی گفته است که پس از شنیدن صدای برخورد و لرزه و شنیدن صدای دو گلوله که به شیشه ماشین خورده است، محسن فخری‌زاده در را باز می‌کند و از ماشین بیرون می‌رود تا خودش را به ماشین محافظانش برساند ولی دو گلوله به کتف او اصابت می‌کند.

بر اساس این روایت، فخری‌زاده خودش رانندگی می‌کرده و همسرش پس از این ماجرا از ماشین بیرون می‌آید و نزدیک فخری‌زاده بوده است.

خانم پیرانی می‌گوید پس از زخمی‌شدن فخری‌زاده، سرتیم محافظان او به صحنه می‌رسد و خودش را روی فخری‌زاده می‌اندازد ولی چهار گلوله می‌خورد که یکی از گلوله‌ها به پای او می‌خورد و کنار می‌رود و بقیه گلوله‌ها به بدن فخری‌زاده اصابت می‌کند و او کشته می‌شود.

خانم پیرانی بخشی از این روایت را به نقل از عروس محسن‌ فخری‌زاده می‌گوید و تاکید دارد که فخری‌زاده در جریان درگیری، مراقب محافظان بوده و به سرتیم محافظان می‌گوید که به محافظان بگوید که از ماشین بیرون نیایند.

او درباره چگونگی شنیده شدن جزئیات گفت‌وگوهای دو فرد زخمی که زیر رگبار گلوله بوده‌اند، توضیحی نداده است ولی به نقل از همسر فخری‌زاده گفته که بعد از پایان رگبار گلوله‌ها، وانت نیسان حامل الوار منفجر می‌شود.

بر اساس این روایت، خرده‌ چوب‌های ناشی از انفجار به صورت همسر فخری‌زاده برخورد کرده است ولی به‌رغم اینکه او بیرون و نزدیک همسرش بوده، گلوله‌هایی که «از چپ و راست» شلیک شده‌اند، به او برخورد نکرده است.

در این روایت مشخص نیست آیا همسر فخری‌زاده کسانی را در صحنه شلیک دیده است یا نه.

اولین روایت جنجالی از این ماجرا توسط جواد موگویی، مستندساز ساکن ایران، منتشر شد که به نقل از برخی منابع نوشت «۱۲ نفر در این حمله حضور داشته‌اند» که چهار نفر از آن‌ها موتورسوار بوده‌اند و فخری‌زاده دو ماشین اسکورت داشته ولی ماشین خودش ضدگلوله نبوده است.

بر اساس این روایت، پس از شلیک‌های اولیه، وانت نیسان منفجر می‌شود و سپس دوباره به فخری‌زاده و محافظانش شلیک می‌شود و فخری‌زاده در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

در روایتی شبیه روایت آقای موگویی‌زاده نیز خبرگزاری فارس نوشت «افرادی کمین کرده بودند» و تاکید کرد که در این درگیری سه یا چهار نفر دیگر که احتمالا از مهاجمان بوده‌اند، کشته شده‌اند.

در همین حال، فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با تلویزیون حکومتی ایران به نقل از محافظان آقای فخری‌زاده گفت پس از شلیک‌های اولیه برای متوقف کردن ماشین فخری‌‌زاده و محافظان او، مهاجمان اقدام به انفجار نیسان می‌کنند و بعد از انفجار، تک‌ تیراندازها به سمت فخری‌زاده شلیک می‌کنند.

با وجود همه این روایت‌ها اما خبرگزاری فارس در گزارشی که بخشی از جزئیات آن توسط علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی تایید شد، نوشت که هیچ «عامل انسانی» در محل نبوده و شلیک با تیربار کنترل راه دوری که روی وانت نیسان بوده، انجام شده است و راننده نیسان هم روز ۸ آبان از کشور خارج شده است.

به نوشته فارس، در این حمله به جز محافظ فخری‌زاده فرد دیگری مجروح نشده و کل عملیات سه دقیقه طول کشیده است.

فارس در گزارش جدیدش نوشت که ماشین فخری‌زاده ضد گلوله بوده و سه خودروی محافظ داشته‌ است.

مقام‌های امنیتی ایران تاکنون درباره تناقض‌های این گزارش‌ها که همه آن‌ها در رسانه‌های رسمی حکومت بازتاب یافته‌اند، توضیحی نداده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.