کرونا در ایران؛ روند کاهشی آمار رسمی مرگ‌ومیر، وضعیت «نارنجی» و «شکننده» در پایتخت/ ۱۰۲ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۴۹۷ تن بستری شدند

یکشنبه, 14ام دی, 1399
اندازه قلم متن

۱۰۲ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۴۹۷ تن بستری شدند

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت ایران که روز یک‌شنبه، ۱۴ دی منتشر شد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۲ نفر دیگر بر اثر کرونا در کشور جان باختند و حدود شش هزار بیمار جدید شناسایی شدند.

بر اساس این آمار، مجموع مبتلایان به کرونا از زمان شیوع آن در ایران را یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۴۳۴ نفر و قربانیان را ۵۵ هزار و ۵۴۰ نفر اعلام کرد.

آمار رسمی مبتلایان به کرونا و جان‌باختگان همواره با تردید جدی کارشناسان و شماری از مدیران بهداشتی در ایران مواجه بوده و مدیران سازمان نظام پزشکی، آمار قربانیان را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت برآورد کرده‌اند.

با وجود اعلام روند کاهشی شمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا در هفته‌های گذشته، رئیس جمهور ایران و مقامات وزارت بهداشت درباره اوج‌گیری دوباره کرونا در بهمن ماه هشدار داده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در روزهای گذشته وضعیت ۴ شهرستان در استان مازندران را قرمز اعلام کرد و درباره وضعیت برخی شهرهای استان گیلان هشدار داد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران هم روز یک شنبه با وجود روند کاهشی آمار کرونا در تهران، شرایط پایتخت را «شکننده» و وضعیت آن را «نارنجی» اعلام کرد.

علیرضا زالی در خصوص درخواست برخی صنوف درخصوص بازگشایی و لغو طرح فاصله‌گذاری فیزیکی گفت که بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی در مناطق نارنجی و زرد ممکن نیست.

وضعیت قرمز یا «خیلی پرخطر» به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده باشند.

وضعیت نارنجی یا «پرخطر» هم شرایطی را شامل می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم شش نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شوند.

در وضعیت زرد یا «خطر متوسط» این رقم به دست‌کم سه نفر از هر صدهزار نفر می‌رسد.

از: رادیو فردا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.