گزارش آژانس امنیتی آلمان در ایالت بایرن: رژیم ایران از سال ۲۰۲۰ به دنبال دستیابی به سلاح اتمی است

سه شنبه, 7ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

بر اساس گزارش اطلاعاتی جدیدی که توسط یک آژانس امنیتی دولت آلمان منتشر شده، رژیم ایران از سال ۲۰۲۰ به دنبال تولید و ساخت تسلیحات کشتار جمعی است و احتمالاً همچنان آن را ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» دفتر «حفاظت از قانون اساسی» در ایالت بایرن آلمان هفته گذشته در گزارشی شواهدی ارائه داد که آشکار می‌کند رژیم ایران جهان را در مورد ماهیت برنامه هسته‎‌ای خود گمراه کرده و فریب می‌دهد.

در این گزارش ۳۸۰ صفحه‌ای که بطور مفصل به فعالیت‌ گروه‌های مختلف چپ و راست و مذهبی و غیره در ارتباط با احتمال نقض قانون اساسی آلمان می‌پردازد، علاوه بر پرداختن مشروح به گروه‌های اسلامی که در این ایالت جهت مغزشویی و تبلیغات فرقه‌ای و شیعی مورد توجه جمهوری اسلامی قرار دارند و فعالیت‌های رژیم ایران در کشورهای خاورمیانه جهت صدور انقلاب اسلامی، به تلاش‌های حکومت ایران در ارتباط با گسترش برنامه‌های اتمی‌اش نیز از جمله در ارتباط با شرکت‌های آلمانی پرداخته شده است.

این در حالیست که دولت جو بایدن برای احیای توافق اتمی سال ۲۰۱۵ و رفع تحریم‌های شدید اقتصادی که علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود تلاش می‌کند و تهران نیز همچنان مدعیست برنامه‌های اتمی با ماهیت صلح‌آمیز دارد. آنهم در حالی که اخیراً غنی‌سازی اورانیوم را تا سطح ۶۰ درصد افزایش داده و به ساخت و آزمایش موشک‌های بالستیک که در درجه اول برای حمل کلاهک هسته‌ای در بُردهای زیاد استفاده می‌شود ادامه می‌دهد.

حالا یافته‌های مندرج در گزارش آژانس اطلاعاتی آلمان ادعاهای رهبران رژیم ایران مبنی بر عدم علاقه این کشور به ساختن بمب اتمی را رد می‌کند. مشخص نیست که این گزارش چگونه می‌تواند بر مذاکرات با حکومت ایران که ایالات متحده و آلمان نیز در آن شرکت دارند تأثیر بگذارد.

واشنگتن ‌فری بیکن نوشته است، وزارت خارجه آمریکا به درخواست این رسانه برای اظهار نظر در مورد این گزارش و فعالیت‌های رژیم ایران برای گسترش تسلیحات اتمی پاسخی نداد. دولت آلمان با صدارت آنگلا مرکل همواره یکی از حامیان اصلی برجام و بازگشایی روابط تجاری با ایران بوده است.

بر اساس گزارش سرویس اطلاعاتی آلمان، رژیم ایران برای دستیابی به دانش و تجهیزات لازم مربوط به فعالیت‌های اتمی در بخش‌های مختلف تلاش کرده تا با شرکت‌های آلمانی ارتباط برقرار کند و به احتمال زیاد تحریم‌های آمریکا و تحریم‌های بین‌المللی دسترسی به این تجهیزات را برای ایران محدود کرده است. بر اساس شواهد موجود، رژیم ایران در حال انجام اقدامات جاسوسی پیچیده در این کشور است. آلمان یکی از چند کشور اروپایی است که رژیم ایران تلاش می‌کند شبکه جاسوسی خود را در آن گسترش دهد.

در پایان این گزارش آمده است: «آلمان در کانون فعالیت‌های اطلاعاتی رژیم ایران باقی مانده است. این شامل اطلاعات سیاست خارجی و امنیتی و همچنین تجارت و علم است.»

بر اساس این گزارش، دستگاه اطلاعاتی رژیم ایران همچنین «در حال تجسس و مقابله با گروه‌های مخالف در داخل و خارج کشور است» که نشان می‌دهد رهبری جمهوری اسلامی همچنان نظارت بر فعالیت مخالفانش را که در خارج از کشور زندگی می‌کنند در اولویت فعالیت‌های جاسوسی خود دارد.

گزارش آلمان همچنین خاطرنشان می‌کند که کره شمالی، سوریه و پاکستان در تلاش‌های مشابه برای دست یافتن به تسلیحات کشتار جمعی هستند.

بنیامین وینتال یکی از اعضای بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) می‌گوید «یافته‌های آژانس اطلاعاتی آلمان در واقع مؤید همان گزارش‌هایی است که می‌گفتند رژیم ایران همچنان پس از امضای برجام نیز به دنبال فناوری برای هدف خود در ساختن سلاح هسته‌ای و گسترش زرادخانه‌های موشکی خود است.»

وینتال افزود: «مرکل این یافته‌های نگران کننده آژانس‌های اطلاعاتی خود را نادیده گرفته و در عوض موافق توافق هسته‌ای ایران است و اساساً به دنبال پیشبرد معاملات تجاری کشورش با حاکمان تهران است.»

وینتال همچنین گفت: «اگر آلمان در امر تضمین امنیت اسرائیل، ثبات در خاورمیانه و مبارزه با یهودستیزی با هدف حمایت اسرائیل در مقابل دولت ایران با جدیت برخورد کند، مانع هرگونه امتیاز دادن به رژیم ایران در مذاکرات وین خواهد شد.»

از: کیهان لندن


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.