اختلاف نظر درباره برگزاری سراسری عید فطر؛ حریرچی: ویروس کرونا ایدئولوژیک عمل نمی‌کند

یکشنبه, 19ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

در حالی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از برگزاری نماز عیدفطر در همه شهرهای کشور خبر می‌دهد که معاون وزیر بهداشت با انتقاد از برگزاری هرگونه تجمعی می‌گوید که ویروس کرونا «ایدئولوژیک» عمل نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، علی نوری، معاون سیاستگذاری ائمه جمعه، روز یک شنبه،‌ ۱۹ اردیبهشت با اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است که نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی بر اساس «طرح مدیریت هوشمند» و در شهرهای نارنجی و قرمز در فضای باز برگزار خواهد شد.

آقای نوری درباره این طرح هوشمند در برگزاری نماز عید فطر توضیحی ارائه نداده است.

در همین حال ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، روز یک‌شنبه ضمن هشدار درباره برگزاری هرگونه در تجمع در روزهای آینده به مناسب عید فطر گفت که ویروس کرونا جشن و پارتی و نماز عیدفطر نمی‌شناسد و ایدئولوژیک عمل نمی‌کند و هرجا تجمع باشد، وارد عمل می‌شود.

آقای حریرچی هم‌چنین گفته است که در زمینه ایجاد محدودیت‌ها نیروهای مختلف به دنبال «سهم‌خواهی» هستند، در حالی که غیر از «معیشت و اقتصاد مردم» خیلی مسائل دیگر را باید کنار بگذاریم.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت ایران در روز یک‌شنبه، ۳۸۶ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا در کشور از دست دادند و بیش از ۱۴ هزار بیمار جدید شناسایی شدند.

به این ترتیب آمار جان‌باختگان بر اساس آمار رسمی به ۷۴ هزار و ۹۱۰ نفر و مجموع کل بیماران به حدود دو میلیون و ۶۵۵ هزار نفر رسید.

وزارت بهداشت ایران در حالی آمار کرونا را به صورت روزانه اعلام می‌کند که منابع مستقل درباره درستی این آمار تردید دارند و آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی می‌دانند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.