شاهد عینی به ایران‌اینترنشنال: مهسا امینی به ما گفت که پلیس به سر او ضربه زده است

دوشنبه, 4ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

یک شاهد عینی که همزمان با بازداشت مهسا امینی در بازداشتگاه وزرا حضور داشته به ایران‌اینترنشنال گفت مهسا امینی هنگامی که به بازداشتگاه وزرای گشت ارشاد منتقل شد سرش را گرفته بود و چند بار گفت «آی سرم»، وقتی از او علت را جویا شدیم گفت ماموران توی سر او زده‌اند.

این شاهد می‌گوید که از دیگران شنیده مهسا امینی وقتی به بازداشتگاه وزرا رسیده بود از پیاده شدن از ون خودداری کرده بود و یکی از ماموران مرد که درجه افسری داشته توی سر او کوبیده و او را از ون پیاده کرد ولی خودش مستقیما از مهسا امینی شنید که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

این شاهد به خبرنگار ایران‌اینترنشنال گفت که در آن زمان چون ضرب و شتم زنان و دخترانی که به این بازداشتگاه می‌آمدند همگانی بود توجه زیادی به این موضوع نکرده بود ولی پوشش کامل مهسا امینی توجه بسیاری را جلب کرده بود و از علت دستگیری او متعجب بودند.

شاهد عینی می‌گوید مهسا امینی چند بار از ماموران حاضر در بازداشتگاه وزرا خواست تا به برادر او که بیرون بازداشتگاه بود اطلاع بدهند که اگر لباس او نامناسب است یا مدارکی لازم هست برای او بیاورد و همچنین از آنها خواست تا به او بگویند ایراد لباس او چیست و هر بار با پرخاشگری ماموران زن روبرو می‌شد.

آخرین باری که مهسا امینی به یک مامور زن مراجعه کرد و با پرخاشگری او مواجه شد سرش را گرفت و نقش بر زمین شد.

او می‌گوید بلافاصله پس از به زمین افتادن مهسا ما از ماموران خواستیم تا پزشکی را بالای سر او بیاورند یا او را به بیمارستان منتقل کنند اما با بی‌تفاوتی ماموران زن روبه‌رو شدند. آنها می‌گفتند این تمارض است و او خودش را به بیماری زده تا آزاد شود و از این نمونه‌ها روزانه بارها اتفاق می‌افتد.

این شاهد عینی به ما گفت با وخامت حال مهسا امینی سرانجام پس از نیم ساعت یک بهیار بالای سر او آمد که کاملا ناوارد بود و در همین هنگام رنگ مهسا کاملا سفید شد و او به اغما رفت.

او می‌گوید پس از آنکه ما با جیغ و فریاد خواستار آمدن یک پزشک شدیم. یک پزشکیار آمد که او هم ناوارد بود و پس از مدتی در حدود یک ساعت یک پزشک آمد اما این زمانی بود که مهسا دیگر تنفس نداشت. پزشک او را به راهرو برد و تلاش کرد تا او را احیا کند و سرانجام پس از نیم ساعت دیگر آمبولانس از راه رسید و او را به بیمارستان منتقل کردند.

این شاهد عینی تاکید می‌کند که ما بارها از ماموران خواستیم تا برادرش را در جریان حال مهسا امینی قرار بدهند ولی ماموران خودداری کردند و به ما پرخاش می‌کردند.

شاهد عینی به ایران اینترنشنال گفت که اگر در همان لحظات اولیه مهسا امینی به بیمارستان منتقل می‌شد و با بی‌تفاوتی ماموران روبرو نمی‌شد به اغما نمی‌رفت. او همچنین تاکید کرد که مهسا به آنها گفته که یک مامور توی سر او زده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.