وزیر خارجه استرالیا: در کنار مردم ایران هستیم

پنجشنبه, 3ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا

وزیر خارجه استرالیا در تماسی تلفنی با همتای ایرانی‌اش نگرانی کشورش از آزار و تعقیب ایرانی-استرالیایی‌ها را ابراز کرد. او همچنین تاکید ورزید که استرالیا در کنار مردم ایران ایستاده است.

پنی وونگ، وزیر خارجه استرالیا با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌ خود تلفنی گفت‌و‌گو کرد. او در جریان این تماس تلفنی مراتب نگرانی شدید خود را نسبت به آنچه “آزار و کنترل” شهروندانی ایرانی- استرالیایی نامیده با امیرعبداللهیان در میان گذاشت.

در ماه فوریه سال جاری میلادی وزیر کشور استرالیا اعلام کرد که نهادهای امنیتی این کشور اخیرا “عملیات جاسوسی” از سوی جمهوری اسلامی را خنثی کرده‌اند. این عملیات علیه یک فرد ایرانی-استرالیایی و خانواده او بوده است.

وزیر خارجه استرالیا همچنین سرکوب اعتراضات در ایران را به شدت محکوم کرد.

او با انتشار پیامی در شبکه توییتر ضمن اعلام خبر گفت‌وگو با وزیر خارجه جمهوری اسلامی نوشت: «من مستقیماً اعلام کردم که استرالیا سرکوب وحشیانه اعتراضات، اعدام معترضان و سرکوب زنان و اقلیت‌ها از سوی ایران را محکوم می‌کند. استرالیا در کنار مردم ایران است.»

پنی وونگ افزود که درباره اذیت و آزار ایرانیان ساکن استرالیا نیز به امیرعبداللهیان تذکر داده است.

او در توییتش نوشت: «من همچنین نگرانی‌های خود را در مورد دخالت خارجی بیان کردم. ما کنترل یا آزار و اذیت ایرانیان استرالیایی را تحمل نخواهیم کرد. ما از هر راهبردی که در اختیار داریم – از جمله گفت‌وگو – در راستای حمایت از حقوق بشر، مطابق با ارزش‌ها و منافع خود استفاده می‌کنیم.»

وزارت خارجه استرالیا در آغاز هفته جاری ۱۴ مقام و ۱۴ نهاد جمهوری اسلامی را به دلیل نقض فاحش حقوق بشر و حمایت نظامی از حمله روسیه به اوکراین تحریم کرد. فرمانده، معاونت عملیات و معاونت سیاسی قرارگاه ثارالله سپاه و معاون عملیات نیروی انتظامی در میان افراد تحریم‌شده قرار دارند.

دولت استرالیا یک ماه و نیم قبل هم بسته‌ای تحریمی علیه سرکوبگران مردم معترض و صادرکنندگان پهپاد به روسیه را تصویب کرده بود. این تحریم‌ها شامل ۱۶ شخص حقیقی و یک نهاد مرتبط با “نقض جدی حقوق بشر در ایران” از جمله فرمانده کل ارتش، عبدالرحیم موسوی و مقامات ارشد بسیج می‌شد. 

 تدابیر تازه، سومین بسته تحریمی استرالیا علیه مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.