مصطفی تاجزاده: فریب وعده‌های پوچ خامنه‌ای درباره انتخابات را نخورید

دوشنبه, 4ام دی, 1402
اندازه قلم متن

مصطفی تاجزاده: فریب وعده‌های پوچ خامنه‌ای درباره انتخابات را نخورید

مصطفی تاجزاده، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین با انتشار پیامی انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را « نمایشی رسوا و کاملاً مهندسی شده» خواند و از «سیاست ورزان ایرانی به ویژه اصلاح‌طلبان» خواست فریب وعده‌های پوچ رهبر جمهوری اسلامی را نخورند.

تاجزاده در این پیام که نسخه‌ای از آن روز دوم آبان ۱۴۰۲ به دست ایران‌وایر رسیده نوشت: با توجه به داوطلبان ثبت‌نام کرده و نیز عدم تمایل اکثریت قابل توجه، حدود دو سوم ایرانیان در مجموع و پنج ششم تهرانی‌ها، به شرکت در انتخابات از یک سو و انباشت مشکلات و حرام‌خواری‌ها از سوی دیگر مجلس آینده را بی‌خاصیت‌تر از مجلس کنونی و مجلس خبرگان آتی را بله قربان‌گوتر از خبرگان فعلی خواهند بود و تغییری در مسیر تعیین رهبر بعدی و مصداق آن ایجاد نخواهد کرد.

آقای تاجزاده در پیام خود تاکید کرده « کارکرد انتخابات استصوابی، ظاهری دموکراتیک بخشیدن به اجرای منویات رهبر است.»

این زندانی سیاسی نزدیک به میرحسین موسوی و جنبش سبز در پیام خود اظهارات امروز علی خامنه‌ای درباره ضرورت شرکت در انتخابات را « تکراری و توخالی» دانسته و  تاکید کرده است: «معرفی نامزد در انتخاباتی که از قبل تکلیف بیش از دو سوم کرسی‌های آن مشخص شده و اکثریت مردم نیز در آن شرکت نخواهند کرد نه اخلاقیست و نه سیاسی. انتصابات رهبر نیاز به رای ملت ندارد.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی امروز در سخنانی خواهان آمادگی مردم و مقامات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شد و ادعا کرد انتخاب از بروز دیکتاتوری در کشور جلوگیری می‌کند.

خامنه‌ای در دیدار با شماری از اهالی خوزستان و کرمان گفت: «بعضی‌ها در مورد برگزاری انتخابات اشکال‌تراشی می‌کنند، دلسرد می‌کنند، توجه نمی‌کنند که اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری است، یا هرج و مرج و ناامنی است. انتخابات جلوی بروز دیکتاتوری، هرج و مرج و اغتشاش و ناامنی را می‌گیرد»

در روزهای گذشته، علی ربیعی، سخنگوی پیشین دولت روحانی با اتکاء به نظرسنجی‌هایی که در مورد انتخابات آینده انجام شده نتیجه گرفت که «فضای انتخاباتی در کشور وجود نداشته و اساساً موضوع انتخابات در صدر توجه مردم قرار ندارد.»

ربیعی نتایج نظرسنجی «مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران» (یا «ایسپا»، وابسته به جهاد دانشگاهی) را چنین خلاصه کرد: «۲۷.۹درصد مردم قطعاً در انتخابات شرکت می‌کنند. ۷.۴درصد به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند. ۲۱.۹درصد هنوز تصمیمی ‌برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند. ۳۶درصد هم گفته‌اند به هیچ‌وجه در این انتخابات شرکت نمی‌کنند. ۶.۸درصد نیز گفته‌اند احتمال کمی‌ دارد که در این انتخابات شرکت کنند.»

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.