تخلیه ۵ مرکز معتبر «حمایت از زنان آسیب دیده» توسط شهرداری تهران

سه شنبه, 25ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

گرم‌خانه زنان در تهران

گرم‌خانه زنان در تهران

با حکم تخلیه موسسه خیریه «سرای غزال» شمار مراکز حمایت از زنان آسیب دیده در تهران که توسط شهرداری تعطیل شدند به پنج مرکز حمایتی رسید.

به گزارش روزنامه اعتماد، حکم تخلیه این مرکز که ساختمان آن متعلق به شهرداری بوده و سال‌ها به زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب، خدمات حمایتی و بهداشتی و درمانی ارائه می‌کرد، توسط شهرداری منطقه ۱۰ صادر شد.

«خانه خورشید»، یک موسسه قدیمی حمایت از زنان آسیب‌دیده و معتاد بی‌خانمان، واقع در محدوده «دروازه‌غار» است که فیلم مستندی از فعالیت‌های آن توسط رخشان بنی اعتماد؛ فیلمساز ساخته شده است. این موسسه نیز توسط شهرداری تخلیه شد.

موسسه «نور سپید هدایت» که پیش از این بارها به سیاست‌های شهرداری اعتراض کرده بود، یکی دیگر از مراکزی است که ظرف ۳۲ ماه گذشته توسط شهرداری تخلیه شده است.

این موسسه اقامتگاه و خدمات کاهش آسیب برای زنان‌آسیب‌دیده و معتاد بی‌خانمان واقع در میدان شوش بود.

موسسه «سرپناه شبانه زنان» که مرکز اقامت برای زنان آسیب‌دیده و معتاد بی‌خانمان واقع در محدوده «دروازه‌غار» است، یکی دیگر از مراکزی است که توسط شهرداری در چند ماه گذشته تخلیه شد.

سازمان پزشکان بدون مرز، یک موسسه فعال در ارائه خدمات حمایتی و درمانی به زنان و مردان و کودکان بی‌خانمان و معتاد و آسیب دیده واقع در محدوده خیابان مولوی، پنجمین مرکز ارائه خدمات حمایتی به زنان آسیب دیده و بی‌خانمان در شهر تهران است که در فاصله پاییز ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ تعطیل می‌شود.

احتمال دارد تعطیلی شمار قابل توجهی از مراکز حمایتی زنان به‌دلیل اعتراض به‌طرح‌های شهرداری تهران در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و جمع آوری معتادان باشد که تحت طرح « قرارگاه اجتماعی» و به‌دستور علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جریان است.

پیش از این در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ هم‌زمان با هشدارها و نگرانی شورای شهر پایتخت از گسترش پاتوق‌های افراد معتاد در تهران، مدیر موسسه «نور سپید هدایت» که یک مرکز شبانه‌روزی کاهش آسیب‌های زنان است، از حمله ماموران شهرداری تهران به این مرکز و فرار مددجویان از آن جا خبر داده بود.

سپیده علیزاده دوشنبه سوم مرداد ۱۴۰۱ در توییتی خطاب به علیرضا زاکانی، شهردار تهران، اعلام کرده بود که زنان «معتاد بی‌خانمانی» که به گرم‌خانه‌های شهرداری اعتماد کرده بودند، در پی این حمله «در خیابان‌ها و پاتوق‌های شهر خوابیدند تا طعمه شما نشوند.»

او به شهردار تهران گفته بود: «حمله نکنید و برای کمپ ماده ۱۶ بی‌خاصیتتان کیس جور نکنید.»

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.