وال استریت جورنال: کمپانی اپل به دنبال حضور رسمی در بازار ایران

پنجشنبه, 8ام آبان, 1393
اندازه قلم متن

apple

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال گزارش داد که شرکت اپل در حال انجام گفت‌وگوهای مقدماتی با تهران است تا «در صورت رفع تحریم‌های بین‌المللی» امکان فروش رسمی محصولات خود در ایران را پیدا کند.

به گزارش روز پنج‌شنبه، هشتم آبان، خبرگزاری فرانسه، کمپانی اپل در حال حاضر فروشگاه رسمی یا شریک در ایران ندارد، اما محصولات خود را توسط فروشندگان غیررسمی در بازار ایران به فروش می‌رساند.

با وجود این، اپل تایید کرده است که به دنبال افتتاح فروشگاه رسمی، مشهور به اپل‌استور، در ایران نیست و تنها می‌خواهد که محصولاتش توسط شرکای احتمالی در بازار ایران به فروش برسد.

این گزارش در حالی منتشر شده که پیشتر شرکتی به نام «وقایع‌گستر فارس»، روز پنج‌شنبه، ۲۴ مهر، طی مراسمی اعلام کرد که نخستین فروشگاه رسمی محصولات اپل در ایران را در تهران افتتاح کرده است.

در این مراسم این شرکت به عنوان اولین «واردکننده و نماینده رسمی محصولات اپل در ایران» معرفی شد.

این در حالی است که پیشتر خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در گزارشی نوشته بود که هرچند اسناد شرکت وقایع‌گستر فارس درباره نمایندگی رسمی اپل به تایید «مراجع قانونی» ایران رسیده، «مسئولان شرکت اپل داشتن نمایندگی در ایران را تکذیب کرده‌اند».

شرکت‌های آمریکایی از سال ۱۳۵۸ که دانشجویان موسوم به «پیرو خط امام» با حمله به سفارت ایالات متحده در تهران، پرسنل و دیپلمات‌های این کشور را برای ۴۴۴ روز گروگان گرفتند، توسط دولت آمریکا از حضور گسترده در بازارهای ایران منع شدند.

تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در سال‌های اخیر و به دنبال اصرار جمهوری اسلامی بر ادامه برنامه اتمی جنجالی خود گسترده‌تر نیز شد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی را از حضور در بازارهای ایران منع کرد.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.