هاشمی: در معرفی و حمایت از احمدی‌نژاد، روحانیت انصافاً مقصرند

یکشنبه, 31ام خرداد, 1394
اندازه قلم متن

اکبر هاشمی رفسنجانی با اشاره به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران، گفت که «روحانیت هم انصافاً مقصرند در معرفی او و حمایت از او، که هنوز هم خیلی‌هایشان دست برنداشته‌اند.»

وب‌سایت آقای هاشمی رفسنجانی، روز یکشنبه ۳۱ خرداد، سخنانی «منتشر نشده» از دیدار پیشین تعدادی از اهالی دزفول با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را منتشر کرده‌است.

براساس این گزارش، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر اظهارات یادشده، در این نشست، دولت محمود احمدی‌نژاد را متهم کرد که تنها شعار می‌داده‌است.

آقای هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: «مثلاً می‌گفتند عصر ظهور و آمدن امام زمان است. علنی نمی‌شود این حرف‌ها (را زد) ولی هنوز هم می‌زنند.»

وی همچنین با اشاره به انتقادها دربارهٔ «متزلزل شدن» اخلاق در جامعه ایران گفت که دولت سابق «موج بزرگی را بلند کرد برای اینکه اخلاق را فرو بریزد و ضربه کاری خوردیم.»

آقای هاشمی رفسنجانی پیش از این بارها از سکوت درباره به گفته او «تخلف‌های» دولت محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده‌است.

وی روز چهارشنبه ۹ مهر ۹۳ «آمار رسمی تخلفات» دولت پیشین ایران را «تأسف‌برانگیز» خوانده و گفته بود، کسانی که همه اقدامات آن دولت را با همه «رسوایی‌ها و فسادها» تقدیس می‌کردند، امروز در مقابل هر برنامه دولت حسن روحانی فریاد «وا اسلاما» سر می‌دهند.

آقای هاشمی رفسنجانی روز سه‌شنبه ۲۵ آذر همان سال نیز گفته بود که دولت حسن روحانی نمی‌تواند «عمق مشکلات به ارث برده» را به مردم گزارش کند و «فقط گاهی قطعاتی از کوه یخ غرق در دریای فسادها گفته می‌شود.»

با این حال برخی از اصولگرایان و نزدیکان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، همچنان از دولت آقای احمدی‌نژاد دفاع می‌کنند.

رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بارها تأکید کرده که نباید در خصوص دولت محمود احمدی‌نژاد که او آن را «دوره هشت ساله اصول‌گرایی» نامیده‌است، سیاه‌نمایی شود.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز پنجم شهریور ۹۳ در دیدار با اعضای هیئت دولت حسن روحانی گفته بود که انتقاد از دولت‌های گذشته «نباید حالت اغراق‌آمیز و تخریب» پیدا کند، زیرا در روحیه مردم تأثیر بد می‌گذارد و آنان را نسبت به آینده نیز نامطمئن می‌کند.

رشد نقدینگی در دولت احمدی‌نژاد مانند «هاری» در جامعه «سم» تزریق می‌کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در بخش دیگری سخنان خود همچنین گفت که در دولت آقای احمدی‌نژاد «اتفاق‌های عجیب» با «تضادهای غیرقابل تصور» اتفاق افتاده‌است.

به گفته آقای هاشمی رفسنجانی، نقدینگی پیش از دولت آقای احمدی‌نژاد، کمتر از صد هزار میلیارد تومان بوده اما پس از پایان این دولت به بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده‌است.

وی اضافه کرد: «نقدینگی خودش یک عامل خطرناک و ویروسی است که در جامعه ما افتاده. آن ۸ سال کافی است برای این که مدت‌ها مثل هاری در بدن جامعه ما دائماً تزریق سم بکند.»

براساس گزارش بانک مرکزی، میزان نقدینگی در ایران تا پایان سال گذشته، به بیش از ۷۸۲ هزار میلیارد تومان رسیده‌است.

این رقم در آغاز کار دولت محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۴ حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان بود، که نشان می‌دهد از آن زمان تاکنون نقدینگی در ایران بیش از ۱۰ برابر شده‌است.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، می گوید: در دولت محمود احمدی‌نژاد «اتفاق‌های عجیب» و «تضادهای غیرقابل تصور» اتفاق افتاده‌است.

آقای رفسنجانی، افزایش حدود ده برابری نقدینگی را در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، به ویروسی تشبیه کرد که در جامعه افتاده و به گفته وی« مثل هاری در بدن جامعه مدام سم تزریق می کند».

وب‌سایت هاشمی رفسنجانی، این سخنان را تحت عنوان سخنانی منتشر نشده که در یکی از دیدارهای پیشین او با اهالی دزفول گفته شده، روز یکشنبه (۳۱ خرداد)، منتشر کرد.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.