مصباح یزدی: رهبر بزرگواری می‌کند برجام را به روی مسئولان نمی‌آورد

چهارشنبه, 25ام فروردین, 1395
اندازه قلم متن

دیگربان ـ محمد‌تقی مصباح یزدی با حمله شدید به حسن روحانی٬ دولت یازدهم و توافق‌نامه «برجام» گفته اگر رهبری عبور دولتی‌ها از «خط قرمز» نظام در مذاکرات را به «روی آنها نمی‌آورد٬ از بزرگواری ایشان» است.

آقای مصباح یزدی در سخنان خود بی‌آنکه نامی از حسن روحانی٬ اکبر هاشمی رفسنجانی و بسیاری از اصلاح‌طلبان ببرد٬ حملات تندی متوجه آنها کرده است.

وی این افراد را به همراه گروهی از موافقان توافق‌نامه «برجام» به «ترس از دشمن» یا «تحت تاثیر قرار گرفتن القائات دشمن» متهم کرده و افزوده آنها به همین خاطر است که این توافق‌نامه را «توجیه می‌کنند و می‌گویند باید تعامل برد – برد داشته باشیم.»

مصباح‌یزدی اضافه کرده که آنها معتقدند نباید از توافق‌نامه «برجام» توقع «بی‌جا» داشت، چرا که «معامله برد – برد بوده و آن‌ها {غربی‌ها} نیز باید برد داشته باشند.»

به گفته وی «آنها معتقدند که ۴۰ سال دشمنی کرده‌ایم، چه فایده‌ای داشته است؟ مگر قدرت آن‌ها را نمی‌بینید که به راحتی نفت ۱۱۰ دلار را به ۳۰ دلار می‌رسانند؟ لذا چاره‌ای جز تسلیم و سازش نداریم.»
مصباح‌یزدی در بخش دیگری از سخنان خود در کنایه‌ای به اکبر هاشمی رفسنجانی گفته «دور شدن از خط امام دارای مراتب است، و به عبارت بهتر هر اندازه که از خط امام دور شویم، به همان اندازه نیز ضربه خواهیم خورد، که آخرین مرحله آن ذلت دنیا و آخرت است.»

وی افزوده «حتی اگر فکر کنیم نوکری آمریکا افتخار است؛ اما همه می‌دانیم، نوکری، نوکری است و مخصوصاً اگر برای شیطان اکبر باشد، بسیار ذلت بار است.»

مصباح یزدی همچنین گفته «رهبری بارها گفته‌اند که به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستم، و امروز هم عملا می‌بینیم که هر چند در مذاکرات از خطوط قرمز هم عبور شده تا به نتیجه برسد، اما هیچ فایده‌ای نداشته است.»

این روحانی محافظه‌کار اضافه کرده «اگر رهبری اصلا به روی آن‌ها هم نمی‌آورد، از بزرگواری ایشان است. مسئولان نیز می‌دانستند که رهبری موافق چنین شیوه مذاکرات نیست، اما گمان می‌کردند که ایشان اشتباه می‌کنند و در جریان کامل روابط بین‌الملل نیستند.»

به نقل از گویا

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.