سناتور روبیو هم خواستار حمایت از خانواده قربانیان انفجار منتسب به حزب‌الله و ایران در لبنان شد

یکشنبه, 8ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه از ایالت فلوریدا

مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه از ایالت فلوریدا

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه، اعلام کرد که به شش سناتوری پیوسته که در نامه‌ای به وزیر دادگستری و معاون دادستان آمریکا خواستار حمایت کامل آنها از پرونده شکایت از ایران در مورد انفجار پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت شده‌اند.

در این نامه که مارکو روبیو جمعه ششم اردیبهشت در توئیتر منتشر کرد، سناتورهای آمریکایی از ویلیام بار وزیر دادگستری، و نوئل فرانسیسکو معاون دادستان آمریکا خواسته‌اند که در پرونده شکایت خانواده‌های قربانیان انفجار پایگاه نظامیان آمریکایی در سال ۱۹۸۳ از جمهوری اسلامی به منظور دریافت غرامت از دارایی‌های بانک مرکزی ایران نزد یک موسسه مالی در لوکزامبورگ حمایت کنند.

در این نامه ضمن یادآوری نقش جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان در این انفجار، به کشته شدن ۲۴۱ آمریکایی اشاره شده است که برای ماموریت صلح‌بانی در لبنان مستقر شده بودند.

View image on TwitterView image on Twitter

Senator Rubio Press

@SenRubioPress

Today, I joined my colleagues in sending a letter to Attorney General William Barr and Solicitor General Noel Francisco urging them to support the victims of Iranian terror attacks in the case of Clearstream Banking S.A. v. Peterson. https://www.rubio.senate.gov/public/index.cfm?p=Press-Releases&id=86B6B246-CE95-407F-BEA9-F88601AC2649 

۲۸ people are talking about this

در ادامه نامه ضمن اشاره به قانون مصوب سال ۲۰۱۲ در کنگره موسوم به «قانون کاستن از تهدید ایران» که مشخصا به دادگاه دستور می‌دهد پرداخت غرامت به خانواده قربانیان از محل دارایی‌های توقیف شده ایران صورت بگیرد، آمده است که این اقدام حمایت کامل کنگره از اعاده دادرسی خانواده‌های قربانیان عملیات تروریستی را نشان می‌دهد.

در پی رای دیوان عالی آمریکا مبنی بر وارد دانستن شکایت خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی بیروت و حملات ۱۱ سپتامبر برای دریافت غرامت از ایران، خانواده‌های قربانیان شکایتی علیه جمهوری اسلامی برای دریافت غرامت از محل دارایی‌های ایران در موسسات مالی لوکزامبورگ طرح کردند.

این نامه علاوه بر مارکو روبیو به امضای سناتور جمهوری‌خواه تام کاتن، سناتور دموکرات شلدون وایتهاوس، سناتور جمهوری‌خواه جیمز اینهوف، سناتور جمهوری‌خواه جانی آیزاکسون، سناتور جمهوریخواه جاش هاولی و سناتور جمهوری‌خواه جان کورنین رسیده است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.