ادامه مرگ‌ و‌ میر ناشی از کرونا در ایران، ۹۵ فوتی و شناسایی ۴۸۱۳ بیمار جدید کرونا

چهارشنبه, 3ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

همزمان با گزارش وزارت بهداشت مبنی بر مرگ ۹۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، یک مقام دیگر این وزارتخانه از افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در ایران خبر داد.

وزارت بهداشت اعلام کرده طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز چهارشنبه، سوم آذر، علاوه بر ۹۵ قربانی، ۴۸۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز شناسایی شد.

بر اساس آمار رسمی، با احتساب این آمار، مجموع قربانیان کووید ۱۹ در ایران به ۱۲۹ هزار و ۲۸۰ نفر و مجموع مبتلایان به ۶ میلیون و ۹۲ هزار و ۸۲۲ نفر رسید.

از میان مبتلایان جدید، ۷۲۴ نفر بستری شده‌اند و ۳۳۷۵ نفر نیز در شرایط وخیم این بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های ایران تحت مراقبت قرار دارند.

آمار روزانه کرونا در ایران در شرایطی اعلام می‌شود که نسبت به درستی آن تردیدهای جدی وجود دارد و دست‌کم در زمینه مرگ، آمار واقعی چندین برابر آمار رسمی تخمین زده می‌شود.

وزارت بهداشت ایران در عین حال نسبت به افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور هشدار داده است.

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرده که تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد ابتلای ثبت شده به آنفلوآنزا با تایید آزمایشگاهی به ما گزارش شده و به زودی به حد آستانه هشدار در این زمینه خواهیم رسید.

وی از همراهی آنفلوآنزا و کووید ۱۹ ابراز نگرانی کرده و هشدار داد: «اگر این دو بیماری همزمان در کسی رخ دهد، بیماری شدیدتر و مرگبارترین خواهد شد.»

در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۴۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.