وزیر دفاع اسرائیل: ایران در پنج سال اخیر ۱۶ بار کشتی‌های بین‌المللی را هدف قرار داد

جمعه, 11ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

به‌گفته بنی‌ گانتز، حکومت ایران تنها در دو هفته می‌‌تواند اورانیوم ۹۰ درصدی لازم برای ساخت یک بمب هسته‌ای را تهیه کند

بنی‌ گانتز، وزیر دفاع فعلی اسرائیل، حکومت ایران را متهم کرد تنها در  پنج سال گذشته، دست‌کم ۱۶ بار شناورها و کشتی‌های تجاری بین‌المللی را منطقه خلیج فارس و دریای سرخ هدف قرار داده است.

روزنامه اورشلیم‌پست بامداد روز جمعه دوم دسامبر (۱۱ آذرماه) به‌نقل از وزیر دفاع اسرائیل نوشت: برنامه اتمی حکومت ایران تا اندازه‌ای پیشرفت کرده است که می‌تواند تنها در دو هفته، به میزان لازم اورانیوم با غنای ۹۰ درصد برای ساخت یک بمب هسته‌ای دست یابد.

گفته‌های روز پنجشنبه وزیر دفاع اسرائیل، همزمان با پایان رزمایش سه‌روزه ارتش‌های اسرائیل و آمریکا مطرح شد. هدف از برگزاری این رزمایش مشترک، شبیه‌سازی حمله به مراکز اتمی حکومت ایران و گروه‌های نیابتی وابسته به جمهوری اسلامی عنوان شد.

اورشلیم‌پست در بخش دیگری از گزارش خود، درباره صحبت‌های روز پنجشنبه وزیر دفاع اسرائیل در میان وابستگان نظامی و نمایندگان بیش از ۳۰ کشور جهان، نوشت: جمهوری اسلامی صرفا تهدیدی برای اسرائیل به‌شمار نمی‌رود، بلکه یک تهدید منطقه‌ای و جهانی است.

سه‌شنبه این هفته نیز ایال هولاتا، مشاور امنیت ملی اسرائیل، در اظهاراتی گفت: «هرچند حکومت ایران همچنان چالش اصلی اسرائیل به‌شمار می‌رود، اما مساله فقط برای اسرائیل نیست. حکومت ایران یک معضل برای کل جهان است.»

به‌گفته وزیر دفاع اسرائیل، جنگ یک واقعیتی است که می‌تواند رخ دهد و کشورها باید توانایی‌ها خود را ارتقا دهند و آماده باشند.

مقام‌های مختلف اسرائیل، در دولت‌های مختلف، بارها تاکید کرده‌اند که هرگز اجازه نخواهند داد حکومت ایران به تسلیحات اتمی دست پیدا کند.

در حال حاضر، علاوه بر برنامه اتمی حکومت ایران، نگرانی‌ها از توسعه برنامه موشکی و پهپادی و تداوم سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی نیز افزایش یافته است.

روز پنجشنبه، روسای جمهوری آمریکا و فرانسه، در یک بیانیه مشترک نوشتند به همکاری‌های خود برای مقابله با سیاست‌های «بی‌ثبات‌کننده» جمهوری اسلامی در منطقه و خاورمیانه ادامه می‌‌دهند.

برنامه موشکی و پهپادی حکومت ایران و انتقال پهپادهای تهاجمی ساخت ایران به گروه‌های نیابتی وابسته، مصداق سیاست‌های «بی‌ثبات‌کننده» معرفی می‌شود.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.