ایرانیان ده‌ها شهر اروپا، آمریکا و استرالیا در حمایت از خیزش انقلابی تجمع کردند

پنجشنبه, 24ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

هزاران نفر از ایرانیان در ده‌ها شهر اروپا، آمریکا و استرالیا به خیابان‌های شهرهای محل سکونت خود آمدند و بار دیگر حمایتشان را از خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی نشان دادند.

تظاهرات و تجمعات اعتراضی ایرانیان خارج از کشور در حالی در روزهای گذشته اوج گرفته است که اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی نیز از سوی سیاستمداران و روسای دولت کشورها رو به افزایش است.

روزهای پنج‌شنبه و چهارشنبه، ۲۴ و ۲۳ آذر نیز شهروندان ایرانی مقیم در کشورهای استرالیا، انگلیس، آمریکا و … تجمعاتی اعتراضی بر‌پا کردند.

استرالیا؛ کانبرا

شمارى از ایرانیان مقیم استرالیا، روز پانزدهم دسامبر (۲۴ آذر)، در واکنش به اعدام دو تن از معترضان و همچنین رفتار مرگ‌بار و خشونت‌آمیز نیروهاى امنیتى با خیزش انقلابى ایرانیان، مقابل سفارت جمهورى اسلامى در شهر کانبرا، پایتخت استرالیا، تجمع کردند.

این معترضان در تجمع خود علیه جمهورى اسلامى و على خامنه‌اى شعار سر دادند و خواستار لغو احکام و اجراى اعدام بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی شدند.

هم‌زمان دولت استرالیا نیز بار دیگر بر حمایت خود از معترضان ایرانی تاکید کرد و وزیر امور خارجه این کشور، با استقبال از حذف جمهورى اسلامى از کمیسیون مقام زن سازمان ملل «به دلیل نقض شدید حقوق بشر و سرکوب زنان و دختران» گفت: «استرالیا در کنار مردم ایران ایستاده است.»

انگلیس؛ لندن

در لندن، گروهی از ایرانیان در اعتراض به صدور احکام اعدام از سوی جمهوری اسلامی، مقابل دفتر سازمان عفو بین‌الملل تجمع کردند.

این معترضان با سر دادن شعارهایی چون «زن زندگی آزادی» و در حالی که تصویر جوانان اعدام شده را در دست داشتند، خواستار بسته شدن سفارت جمهوری اسلامی در بریتانیا شدند. 

شب گذشته (چهارشنبه) نیز ایرانیان مقیم لندن در سرمای شدید، برای سومین شب متوالی برابر دفتر سازمان عفو بین‌الملل در این شهر تجمع کردند. 

آمریکا؛ کالیفرنیا

گروهی از ایرانیان ساکن کالیفرنیا همراه با ماهی مختاری، خواهر دادخواه محمد مختاری، از کشته‌شدگان خرداد ۸۸، از روز چهارشنبه مقابل کاخ فرمانداری شهر سکرامنتو، دست به یک تحصن دو روزه و اعتصاب غذا زدند.

این گروه، از مقام‌هایی آمریکایی خواستند تا نسبت به کشتار و سرکوب جوانان معترض به دست جمهوری اسلامی، واکنشی عملی نشان دهند.

اما روز چهارشنبه گروهی از ایرانیان مقیم سان‌فرانسیسکو نیز در اعتراض به کشتار کودکان و تداوم بازداشت و شکنجه معترضان از جمله دانش‌آموزان در ایران، در مقابل دفتر یونیسف در این شهر تجمع کردند.

ایرانیان مقیم شهر رم هم مقابل سفارت جمهوری اسلامی تجمع و به صدور احکام اعدام از سوی حکومت اعتراض کردند.

این معترضان در تجمع خود شعارهایی چون «می‌کشم می‌کشم هر آن که خواهرم کشت» و «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود» سر دادند. 

در هامبورگ آلمان هم کادر درمان و پزشکان ایرانی مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی تجمع و به صدور احکام اعدام از سوی حکومت اعتراض کردند.

از آغاز خیزش انقلابی ایرانیان تاکنون، تجمعات جهانی در کشورهای مختلف برای محکوم کردن جمهوری اسلامی به صورت مستمر شکل گرفته است.

ایرانیان خارج از کشور در تجمعات خود خواستار به رسمیت شناختن این خیزش به عنوان انقلاب مردم ایران، اخراج سفیران جمهوری اسلامی از کشورها و حمایت از معترضان داخل ایران هستند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.