گروهی از اعضای دو حزب مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحریم ۲۲۷ نماینده مجلس ایران شدند

پنجشنبه, 11ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

گروهی از اعضای دو حزب مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزارتخانه‌های خارجه و خزانه‌داری ایالات متحده خواستار تحریم ۲۲۷ نماینده مجلس جمهوری اسلامی به دلیل نقش آنها در ایجاد چارچوب قانونی برای کشتن، شکنجه و بازداشت معترضان ایران شدند.

این نامه همچنین تاکید کرد تحریم نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی باید اعضای خانواده‌های آنها را نیز که قصد کار، تحصیل و خرید ملک در آمریکا دارند، شامل شود.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا همچنین از دولت این کشور خواستند برای ترغیب شرکای بین‌المللی ایالات متحده در اعمال هزینه‌های مشخص‌تر بر رژیم ایران در ارتباط با اعدام معترضان، اقدام‌های بیشتری را در پیش گیرد.

این نامه که به ابتکار کلودیا تنی و مارکو روبیو، دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، تهیه شده، تاکید کرد که نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی نماینده دموکراتیک واقعی مردم ایران نیستند.

پیش‌تر نیز در اول اسفند، شورای وزیران اتحادیه اروپا در پنجمین بسته تحریمی خود در ارتباط با وضعیت حقوق بشر در ایران از زمان آغاز خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، ۳۲ شخص از جمله چند نماینده مجلس جمهوری اسلامی را تحریم کرده بود.

از زمان آغاز خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی و سرکوب مرگبار این خیزش از سوی جمهوری اسلامی، آمریکا، اتحادیه اروپا ،بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزلند تحریم‌هایی را در بسته‌های جداگانه و در چندین نوبت علیه عوامل سرکوب اعمال کرده‌اند.

در همین حال، اعضای دو حزب مجلس نمایندگان آمریکا در حال تهیه طرحی به نام «مهسا امینی» هستند تا به موجب آن علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی را به دلیل نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم تحریم کنند.

طرح مشترک جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا علاوه بر علی خامنه‌ای و دفترش، ابراهیم رئیسی و دفتر او را نیز به دلیل نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم تحریم می‌کند. این طرح در مجلس قبلی مورد حمایت دموکرات‌ها نبود، اما در مجلس جدید حمایت هر دو حزب را به همراه دارد.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.