تغییر جنجالی محل نشست وزرای ایران و عربستان به دلیل «وجود عکس قاسم سلیمانی»

یکشنبه, 28ام خرداد, 1402
اندازه قلم متن

وجود این عکس در تالار آینه وزارت خارجه باعث اعتراض عربستانی‌ها شد

وجود این عکس در تالار آینه وزارت خارجه باعث اعتراض عربستانی‌ها شد

به دنبال تغییر ناگهانی در محل برگزاری نشست خبری وزاری خارجه ایران و عربستان سعودی، چند خبرنگار در شبکه‌های اجتماعی افشا کردند که وجود عکس قاسم سلیمانی در سالن با مخالفت هیئت عربستانی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، حاضر نشده نشست خبریِ روز شنبه در محلی برگزار شود که عکس قاسم سلیمانی بر دیوارش نصب شده بود.

پیشتر خبر رسیده بود که محل نشست خبری مشترک وزاری خارجه دو کشور در ساختمان وزارت خارجه در تهران ناگهانی و بدون توضیح تغییر کرده است.

در واکنش به این گزارش‌ها که به شکل گسترده در توئیتر و اینستاگرام بین کاربران ایرانی بازتاب داشت، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، «گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای» درباره تغییر محل گفت‌وگوی رسانه‌ای دو وزیر را «بی‌اساس» دانست.

 

آقای کنعانی ادعا کرد که دلیل این تغییر بروز «مشکل فنی و عدم امکان اجرا در محل تعیین شده قبلی» بوده و با تغییر مکان، نشست برگزار شده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی برای اولین بار پس از هفت سال قطعی روابط با جمهوری اسلامی روز شنبه به تهران سفر کرد و پس از استقبال رسمی و دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود به خبرنگاران گفت که این دو «مذاکرات صریح و شفافی» داشتند.

وزیر خارجه عربستان در تهران خواستار «عاری بودن منطقه از سلاح کشتار جمعی» شد؛ دیدار با ابراهیم رئیسی

او همچنین گفت که با طرف ایرانی درباره «لزوم احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی» یکدیگر گفت‌وگو کرده است.

سفر آقای بن‌فرحان به تهران، اولین سفر یک وزیر خارجه عربستان سعودی به ایران طی ۱۷ سال گذشته است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.