فدائیان اسلام از عوامل کودتای ننگین ۲۸ مرداد + سند

یکشنبه, 31ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

روزنامه نبرد ملت ارگان سازمان فدائیان اسلام در فردای کودتا یعنی ۲۹ و ۳۱ مرداد ۱۳۳۲ در سر مقاله های خود نوشت: “سربازان جهاد مقدس، ملت تشنه خون است اگر حکومت قانونی سرلشکر زاهدی کمترین ارفاقی نسبت به جاسوسان و جنایتکاران بنماید بزرگترین خیانت را بدین و خلق و وطن نموده است” و “مصدق غول خون آشام و یاران آدمکش او به زنجیر کشیده شدند. حکومت انقلابی و قانونی بامر ملت دادگاه صحرائی را فوراً تشکیل دهد”

poshtibani tarafdaran kashani az kudeta

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۳ نظر

  1. پس از گذشت بیش از ۶دهه از برکناری مصدق!(نخست وزیر معزول)و رو شدن اسناد بیشمار پیرامون آن!!!اینگونه جلب ترحم بسیار تاسف برانگیز است!!!کدام کودتا کودتای که ۲۵مرداد لو رفته بود!!!!یا شاید شما در ریاضی مشکل اساسی دارید!؟آقایان ملیون(البته بهتر است گویم شیعیان در پوشش ملیت)مصدق نخست وزیر بود که علاقه دیدن حکم عزل مقاومت کرد!!!تاریخ را میشود،تحریف کرد!!!اما نمیتوان تغییر داد،مصدق و اعوان انصار با آوردن خمینی،ماهیت خود را ب. همگان اثبات کردند!!!هر کدام هم به نحوی دست مزد خوش خدمتی را گرفت،فروهر کارد خورد،بازرگان پس گردنی،و….!

  2. در ابتدای نخست وزیری دکتر مصدق به خاطر اینکه از طرف فدائیان اسلام تهدید به مرگ شده بود به خانه نرفت و در همان مجلس ماند. چند ماه بعد هم فداییان اسلام دکتر فاطمی دست راست دکتر مصدق را ترور کردند.
    این سلطنت طلبان هم شرم را خورده اند و حیا را قی کرده اند هر روز یک دروغ جدید از آستینشان بیرون می آورند. بر خلاف اراجیف گویی این بی شرمان، دکتر مصدق قاتل رزم آرا به حضور نپذیرفت در حالی که کاشانی قاتل را پذیرفت و دست بر سرش کشید تمام مردم ایران هم منتظر تجلیل از این قاتل بودند زیرا رزم آرا را خائن و خلیل طهماسبی را را قهرمان می دانستند ولی دکتر مصدق حاضر به دیدن او نشد. بلکه چندماه بعد نواب صفوی رهبر فدائیان را هم به خاطر ایجاد بلوا و آشوب به زندان انداختند. پس ازکودتا، کودتاچیان نواب صفوی را آزاد کردند و با او عکس یادگاری گرفتند.
    سند بالا گویای همه چیز است.

  3. تیتر با متن همخوانی نداره. باید می نوشتید. فداییان اسلام از طرفداران کودتای ۲۸ مرداد. عوامل با طرفدار فرق می کنه و این سرمقاله عامل بودن فداییان رو نمیرسونه. لطفا صداقت رو رعایت کنید.
    با این حال عجیبه که فداییان هم با مصدق آبگوشت می خوردن و هم با شاه. گاهی رزم آرا رو که مصدق او رو در جلسه علنی مجلس تهدید به قتل کرده بود می کشن و در عوض مصدق و یارانش در مجلس با ورود بی مورد در امور قضا قاتل رزمارا رو با لایحه مجلس آزاد می کنن و قاتل رزم آرا میشه بادی گارد مصدق در مراجعه به دربار و گاهی هم فداییان دوستی و مرافقت سابق رو فراموش می کنن و اینطور علیه مصدق سرمقاله می نویسن و دولت زاهدی رو دولت قانونی تلقی می کنن. کاش فداییان که نان و نمک مصدق را خورده بودند به او وفادار می ماندند و نمکدان نمی شکستند و در کنار ملیون و توده ای ها در کودتای مصدق و فاطمی علیه شاه از ۲۵ تا ۲۸ مرداد مشارکت می کردن و مجسمه های شاه رو می شکستن و در میتینگ جمهوری که فاطمی در بهارستان برپا کرد شرکت می کردن. اگه اینطور میشد نونی که الان فداییان تو جمهوری اسلامی می خورن حلال می شد و چه بسا ملیون هم مثل دوران قتل رزم آرا می تونستن با فداییان رفیق بمونن و روسیاهی فقط می موند برای شاه.
    بزرگواری کنید و گناه و خطای فداییان اسلام رو در نوشتن این سرمقاله به حرمت قتل رزم آرا و اینکه با شما در انقلاب ۵۷ همسنگر بودن ببخشید.