ویدیوهای هکرهای ایرانی حین عملیات ‘لو رفت’

جمعه, 27ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

هکرهای ایرانی چگونه یاهو و جی‌میل را دور می‌زنند؟ | سایت انتخاب

نشریه بریتانیایی دیلی میل از لو رفتن ویدیو عملیات گروهی از هکرهای ایرانی برای نفوذ به ایمیل های خارجی خبر داده و گفته است که این ویدیوها به طور تصادفی روی اینترنت بارگذاری شده بودند.

براساس این گزارش، تیم امنیت اینترنتی آی بی ام به نام اکس-فورس به حدود پنج ساعت فیلم ویدیویی دست یافته که هکرهای گروه “آی تی جی ۱۸” را در حال عملیات هک کردن نشان می دهد. این گروه به نام ای پی تی ۳۵ و بچه گربه های ملوس هم خوانده شده و به گفته آی بی ام یکی از فعال ترین تیم های جاسوسی وابسته به حکومت ایران است.

پنج نوار ویدیویی از این مجموعه اعضای قدیمی تر تیم را نشان می دهد که رمز ورود به حساب هایی در گوگل و یاهو وارد می کنند و ظاهرا به گروهی از اعضای جدید تیم آموزش می دهند که به سادگی می توان محتوای حساب کاربران شامل عکس، فهرست تماس ها و سایر داده های موجود را به سرقت برد.

طول مدت ویدیوهایی که به دست اکس-فورس افتاده بین دو دقیقه تا دو ساعت است و به گفته دیلی میل در ماه مه به طور اتفاقی بارگذاری شده بود و آی‌بی‌ام نیز در حالی که مشغول نظارت بر سرور بوده، آنها را کشف کرد.

این فیلم حاکی از آن است که هکرها مهارت بسیار دارند و اطلاعات حساب گوگل را ظرف چهار دقیقه و اطلاعات حساب یاهو را ظرف سه دقیقه به سرقت می برند. در این فیلم آنان در صدد نفوذ به حساب های کارکنان وزارت خارجه آمریکا و یک سازمان خیریه ایرانی-آمریکایی نیز هستند.

به نقل از کارشناسان امنیت شبکه گزارش شده است که اطلاعات به دست آمده از نحوه کار هکرهای ایرانی برای مقابله با آنها اهمیت زیادی دارد.

هنوز منابع رسمی ایران در مورد این گزارش اظهار نظری نکرده اند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.