هنگامه قاضیانی صحبت با ضرغامی درباره «اعتقاد به حجاب و دلتنگی برای بازجوها» را تکذیب کرد

شنبه, 7ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

هنگامه قاضیانی، بازیگر سینما، صحبت‌های عزت‌الله ضرغامی، رییس اسبق سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی را درباره «اعتقاد به حجاب و دلتنگی برای بازجوهایش» تکذیب کرد.

این بازیگر سینما که پیشتر به دلیل انتشار ویدیویی از خود بدون حجاب اجباری بازداشت شد، در استوری اینستاگرام خود نوشت: «من هیچ‌وقت توییتر نداشتم. شرح دستگیری در منزل و روزهایی را که در بند ۲۰۹ هم بودم نوشتم.»

قاضیانی در ادامه خطاب به مخاطبانش نوشت: «هیچی را باور نکنید غیر از آنکه خود بگویم.»

اشاره هنگامه قاضیانی به سخنان اخیر عزت‌الله ضرغامی، وزیر کنونی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس اسبق سازمان صداوسیماست که در روزهای گذشته در یک برنامه تلویزیونی به اظهارنظر درباره قاضیانی پرداخت.

ضرغامی با حضور در برنامه «مهلا» که از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، گفت: «هنگامه قاضیانی با خیلی از متهمان اغتشاشات متفاوت است. آن رفتار خاص [برداشتن حجاب اجباری] کاملا عکس‌العملی به یکی از توییت‌هایش و واکنش یک مقام قضایی به آن بود.»

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همچنین مدعی شد از آن‌جایی که «رابطه‌اش با هنگامه قاضیانی خیلی خوب است»، پس از آزادی با او تماس گرفته و گفته است: «این ویدیو چیست؟ تو اصلا این‌طوری نیستی …»

ضرغامی در ادامه مدعی شد: «یک بعدازظهر [هنگامه قاضیانی] آمد پیش من و گفت من با خیلی از کسانی که به این چیزها متهم هستند متفاوتم. راست می‌گوید. اصلا از جنس آن‌ها نیست. حرف‌های او در جشنواره فیلم فجر و سمینار صداوسیما ماندگار است. ایشان فرد باسواد و بامطالعه و سالمی است و در اغتشاشات، اتفاقاتی افتاد که ایشان هم تحت تاثیر قرار گرفت.»

او در ادامه گفت که قاضیانی به او گفته پس از چند توییت اعتراضی که یکی از آن‌ها هم «اشتباه» بوده، یک مقام قضایی مصاحبه کرده و گفته که این خانم را به خاطر این توییت و کسی دیگر را احضار می‌کنیم و فردا باید به دادگاه بیایند.

رییس اسبق صداوسیما در ادامه اظهارات عجیب خود گفت: «هنگامه قاضیانی به من گفت فلانی، وقتی گفتند احضار و دادگاه و قوه قضاییه حالم بد شد و دیگر نفهمیدم چه کار می‌کنم. از خانه آمدم بیرون، رفتم در میدان و روسری‌ام را برداشتم و موهایم را بستم و ویدیویش را منتشر کردم و گفتم اصلا من بی‌حجابم.»

او همچنین ادعا کرد که این بازیگر به او گفته: «بعد از ضبط ویدیو، روسری‌ام را سر کردم و رفتم خانه [چون] من به این [روسری] اعتقاد دارم.»

در ادامه هم بنا بر ادعای ضرغامی گفته است که: «لج من را درآوردند. فکر کردند من ازشان می‌ترسم؟»

ضرغامی در ادامه گفت که درباره جزییات حضور ماموران در خانه، تفتیش وسایل، بازداشت و زندانی کردنش از قاضیانی سوال کرده که او در پاسخ از «بازجوهایش تعریف کرده» و گفته است: «این‌ها بچه‌های خوبی بودند. [از زندان] آمدم بیرون دلم برای این‌ها تنگ شد.»

هنگامه قاضیانی نوزدهم خرداد امسال با انتشار پستی در اینستاگرامش اعلام کرد از دنیای بازیگری خداحافظی کرده است.

او در متن خداحافظی خود از مخاطبان خواست برایش جمله‌ای به یادگار بنویسند و یادآور شد: «برای همه شماهایی که با عشق بی‌شرط، از نسل‌های متفاوت، سال‌ها کنارم ایستادید. بگذارید امشب در این حس غریب، اندوه را برای یک شب هم که شده، به ضیافت باشکوه زندگی دعوت کنیم.»

این بازیگر سینما روز ۲۹ آبان سال گذشته و پس از انتشار فیلمی از خود بدون حجاب اجباری، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» بازداشت و یک هفته بعد با قید وثیقه آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.