آمار رسمی کرونا در ایران؛ شناسایی ۳۳۶۸۱ بیمار و ۱۳۰ فوتی جدید، تداوم افزایش قربانیان

پنجشنبه, 21ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایران، شمار جان‌باختگان نیز روند صعودی در پیش گرفته است.

وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه، ۲۱ بهمن، از جان باختن ۱۳۰ نفر و شناسایی بیش از ۳۳ هزار بیمار جدید در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به این ترتیب مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۳۳ هزار و ۲۹۴ نفر و مجموع کل بیماران به ۶ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۰۸ نفر رسید.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌اند.

در همین حال بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در روزهای گذشته از افزایش قابل توجه شمار بیماران سرپایی و موارد بستری خبر داده‌اند.

رئیس بیمارستان امام خمینی تهران روز پنج‌شنبه گفت که در مقایسه با دو هفته گذشته، تعداد مراجعان سرپایی این بیمارستان ۸ برابر و تعداد موارد بستری ۶ برابر افزایش داشته است.

پس از اعلام رسمی شروع «پیک ششم» در کشور، شمار روزانه جان‌باختگان کرونا نیز در ایران افزایش یافته است. در همین زمینه روح‌الله محسنی، سرپرست معاونت عروجیان سازمان بهشت زهرا به خبرآنلاین گفته است که همزمان با صعودی شدن آمار ابتلا از ۱۰ روز گذشته، آمار جان‌باختگان نیز روند افزایشی یافته است.

آقای محسنی در ادامه افزوده است که در حال حاضر میانگین آمار قربانیان در تهران ۱۷۰ تا ۲۰۰ نفر و تعداد مرگ‌های کرونایی بین عدد ۲۰ تا ۳۰ در حال جابه‌جایی است.

این در حالی است که به گفته این مسئول سازمان بهشت زهرا، تعداد مرگ‌های کرونایی بهشت زهرا در دو هفته پیش به چهار نفر در روز رسیده بود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.